Presentasjon av kurslederene

Her får du viktig informasjon om kurslederenes, faglig kompetanse og erfaring med hund.

Martha Hamre
Kurs holderene.jpg

Martha Hamre er innehaver av Kennel Top Wesselton og Lady og Landstrykeren Hundeskole/Hundeklipp/Bad. Har ett lite og seriøst oppdrett av Briard og Amerikansk Cocker Spaniel. Jeg fikk min første briard i 1987, vår første afghaner i 2002 og vår første amerikaner i 2006.

Vi har i dag en flokk (dvs at de har vokst opp i flere generasjoner) på 3 briarder og 5 amerikanere + at vi har 3  hunder som bor ute på for/deleie.

Jeg er 71 modell, bor i Tysvær og er forlovet med Aage Emil.  Til daglig  har jeg mitt arbeid med hund, en drøm som gikk i oppfyllelse i 2012.

Jeg har hatt mitt hovedarbeid med vanskeligstilte barn og ungdom. Tiden kom for å la drømmen få bli prøvd ut og dette fungerer over all forventning i tilegg til klipping av hunder og gårdsdrift med Gammel Norsk Sau.

Hundeskolen ble betydelig oppgraderet og flyttet til Gården vår på Sørvåg i Tysvær/Frakkagjerd i 2020. Vi har 20 måls uteområde og isolert stålhall på 800 kvm, dette har vært en stor milepæl en tid og arbeidskrevende drøm.

Jeg er veldig takknemlig for å ha min lidenskap, som mitt arbeide. Tusen takk til dere alle som er/har vært og til dere som er med på å få drømmen min oppfylt :)

Jeg er oppvokst med Schæferhund og Border Collie.

Jeg har hatt verv i lokale hundeklubber som nestleder i hovedstyre,leder i lydighetsgruppen, tomteansvarlig, styremedlem i utstillingsgruppen,og leder for instruktørene og lærer for hjelpeinstruktørene som vil utdanne seg innen hund.

Sporten jeg driver/har drevet aktivt innen er utstilling og lydighet, går også sporprøver og brukshundkåringer. Don er av rasen briard, han gikk jeg klasse 2 med. Basker er også av rasen briard, han gikk jeg i kl 3 innen lydighet. Fører av hunder som skal delta på mentaltester og oppdrettet/handlet frem hunder til eksteriørchampion i inn og utland og mange andre vinnertitler innen utstilling. Jeg stimulerer mine hunder i dag innen agility, lydighet og spor.

Jeg har instruert siden 97, utdannet meg i 99. Eksamen besto av en praktisk og en teoretisk prøve. Teoretiske prøven besto av hvordan man håndterer hunden, innlæringsmetoder, etikk og moral, instruktørens ferdigheter ovenfor hundeeieren og hunden, hundehold osv. Den praktiske delen besto av en konkurransegren, med hund. Jeg valgte lydighetsprøve, som besto av en 2.premie i Klasse II.

Vi hadde allerede bestått den praktiske delen, før vi tok den teoretiske delen , som vi også besto. For mer info om den praktiske delen klikk her http://web2.nkk.no/aktiviteter/finn-ut-mer-om/lydighet/  . En må bestå den praktiske og den teoretiske delen, for å bli godkjent instruktør.

Jeg har hatt jevnlig faglig påfyll med kurs og seminarer innen hund og hundehold, bla kynologi, adferd, rallylydighetkurs, oppdretterskolen, handlerkurs,  agilitykurs, innlæringsmetoder, klikkerkurs.

Jeg instruerer på alle kurs på hundeskolen min. Avholder kurser i egen regi på min hundeskole året rundt.

Våre innlæringsmetoder er lystbetonte,  konsekvente og bestemte for både hund og eier. Grunnen til at jeg startet for meg selv var at jeg ønsket å gå mine egne veier, der jeg kan vektlegge  bla kroppsspråk, kommunikasjon og innlæringsmetoder, forståelsen av hunden disse temaene, synes jeg er meget viktige for at hund og eier skal forstå hverandre.

Jeg har hatt 3400 hunder totalt på kurs, av forskjellige raser og blandingshunder, siden jeg begynte å instruere i 1997.

Jeg er fornøyd, når du som eier er fornøyd med kurset. Jeg har alltid med meg på alle kurser, at hunden din skal være med deg i de neste 10 - 12 år og vil gjøre alt jeg kan for at dere skal få ett godt hundehold.

Jeg garanterer at du og din hund er i faglige hender, når dere kommer til min hundeskole.

Hjemmesideadressen til kennelen vår www.topwesselton.com

Kristin Ådnanes
Kristin og alkos.jpg
Kristin og Zena.jpg

Kristin Ådnanes er 70 mod, bor i Haugesund. Utdannet frisør og driver min egen frisørsalong. Jeg fikk min første hund egen hund som var en collie, min mor har hatt oppdrett på Rottweiler og Lhasa apso og delinnehaver av Zarstø kennel og hundepensjonat.

Jeg har i dag 1 rottweiler og 2 Tibbetansk spaniels, jeg har deltatt på mange kurs, seminar, treninger med hund opp igjennom årene, trening og forståelse av hund har fanget min interesse fra jeg var liten jente. Min mor og stefar har oppdrettet mange champions i inn og utland, jeg har først funnet

interesse for utstilling de senere år og er i disse dager i ferd med å få mitt eget kennelnavn.

Jeg har hatt rottweilerkull og planlegger mitt første tibbekull i 2021.

Jeg trener agility og er aktiv i utstilling pr i dag. Jeg kommer til å gå som hjelpeinstruktør sammen med Martha på kursene.

Jeg er 4 barns-mor, alder fra 18 til 31 år, jeg gleder meg masse til å bruke mer tid på hund og trening. Jeg er med som hjelpeinstruktør på kursene og treningene på Martha sin hundeskole, jeg gleder meg til å bli kjent med dere og deres beste venn.